HLR

Idag har vi haft HLR. Vi var indelade i 2 grupper en på fm och en på em. Jag var i em-gruppen tillsammans med Fia, Jimmie, Anna, Renée, Marie, Ida, Annika & Camilla.

Jag passade på att träna ett pass efter fm-fikat. Körde 25 minuter crosstrainer och sen mycket styrka mage och lite rygg & armar. Mycket skönt!  :-)

Efter lunchen var det dags för våran HLR-utbildning.
Räddingsledare Jan Lindberg från Sala var den som höll i det hela.
Vi fick prova göra HLR på varsin docka, göra 30 kompressioner och 2 inblåsningar osv...
Sen visade Jan hjärtstartaren och dess funktioner.
En kort filmsnutt fick vi se om en karl som fått hjärtstopp och räddades av sina arbetskamrater.
Sen fick vi 2 och 2 prova göra HLR på en docka där vi turades om att göra kompressioner och inblåsningar samt sköta hjärtstartaren.
Vi fick se en kort film om livräddning. Till sist hade vi ett "akutläge" ute i korridoren där vi skulle försöka rädda en "livlös" och det gick fint :-) Mycket bra dag!! Och något alla borde få lära sig för det är en otroligt värdefull kunskap!

Nu är skoldan slut och jag har tvättstugan 16-20. Maskinerna snurrar på med tvätten.

Vädret är varierande sol, mulet, nederbörd och blåsigt, det kom en rejäl hagelskur under lunchen och har även regnat lite smått.



Har börjat hosta mer igen och ibland sviker rösten... Ska nog ta och köpa allergitabletter som komplement till Pulmicorten nu när det är så besvärligt och se om det hjälper.

Imorgon består skoldan av Hälsoarbete - vi ska planera inför en hälsodag för hela skolan, Friskvård - zumba/intervall som är sista gången och så avslutas dan med Kost hela em.

Hoppas alla har det bra!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja om jag e riktigt driftig nu så blir jag klar med allt i veckan och har bara grupparbetet kvar. Det skulle vara förbaskat skönt! Och jag tror att det kommer att gå. Har redan avverkat typ 2 uppgifter, har lite kvar på den ena som jag ska göra klar ikväll! Det blir kul då du kommer hem så vi kan ses=)

2011-05-03 @ 09:46:54
URL: http://lajsaminelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0