Motionsgympa

På morgonen körde vi igång med motionsgympan vi som har det som valbar kurs. Johanna hade teori med oss och imorgon fortsätter vi med lite "praktisk teori". Sen blir det mest eget arbete några veckor då vi ska göra ett medel motionsgympapass med låtar och övningar. Vi ska sen redovisa hela programmet. Jag & Ida bildar en grupp.

Zumba idag men jag satt och tittade på eftersom jag inte orkar vara med på alltför fysiska aktiviteter än då jag inte är helt frisk men halsen känns bättre idag så snart är nog förkylningen helt borta!

Efter lunchen var det efterlängtad massage igen :-)  idag Vastus Lateralis + Rectus Femoris, Tractusbandet, Vastus Medialis samt Tibialis Anterior och Peroneus, dvs framsida ben!
Simon & jag blev partners denna gång och han började massera mig. Aj vad spänd min Vastus Lateralis var!!! Ont gjorde det men jag som är väldigt härdad kved bara lite ;-) haha men faktiskt mer än jag brukar när det gör ont!
Lite spänd i övrigt också men inte så farligt.
Däremot nederdelen av mitt vänstra ben är VÄLDIGT spänd men det kanske inte är så konstigt eftersom den får kompensera för den dåliga högerfoten... var dock inga problem att få massage där, svårare att ge bra massage när det är så spänt.

Sen fikade vi och efter det var det min tur att massera. Gick finfint! Fick ge igen lite då ;-D

Nu är skoldan slut och det är skönt för jag är sååå trött.

Middag kl 17 som vanligt och sen lugnt resten av kvällen.

Imorgon fm fortsätter vi med motionsgympan! Sen skapande hela em.

Vädermässigt är det ganska bra idag förutom att det blåser ganska mycket och kallt men tempen är -4.5 så det är lagom.

Hoppas alla har det bra!
Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0