Blandat

I lördags blev det en fisketur i Valvträsk för mig tillsammans med Lasse i deras båt. En solig och härlig dag och mycket bra fiske! Stora fina abborrar, dock tappade vi de största.
Även en gädda nappade på metet :-)





















Igår på dan var vi till Boden och handlade då det behöves fyllas på i kylen samt handlas inför tisdagens tårtkalas :-) Martin fyller 36 år på torsdag men jobbar då så vi har tårta imorgon tisdag istället.

När vi kom hem igen gjorde vi upp eld ute i grillringen för att halstra en öring som vi åt med kokt potatis och tunnbröd, mums vad gott!!!   :-)

Sen var vi över till våra grannar polackerna Monika & Maciek som bjudit över oss för ett litet party tillsammans med några vänner till dem. Trevligt var det!  :-)

La oss tidigt då Martin skulle börja jobba 4.30 imorse.

Jag & Selene har varit ut med sparkcykeln på morgonen. Blev en sväng på 10-11 km idag. Hon fick bada och dricka innan vi vände hemåt. Blev en fartfylld början på hemvägen då det var en älg i farten som Selene gärna ville jaga.

Sen har Martin & jag varit till stan och varit bröllopsvittnen åt Jan & Hjördis som vigde sig på stadshuset :-) vigseln förrättades av Kalixfödda fd Kommunalråd i Boden och tillika Vänsterpartisten Bosse Strömbäck. Trevlig kort ceremoni var det.






Nygifta!  :-)


Martin, Jag, Hjördis & Jan  :-)

Efter ceremonin i stadshuset åkte vi hem till J & H där vi åt gott och hade trevligt  :-)


Ina som är Hjördis ledarhund  :-)


Goda små smörgåsar :-)


Den fina blombuketten som vi gav dem.


Smarrig Schwarzwaldtårta  :-)

När vi varit hos J & H så åkte vi ut till Sävast och köpte hundmat åt Tarro av Stefan & Ros-Marie och pratade bort en stund med dem.
Sen handlade vi lite som glömdes igår och efter det åkte vi hem.

Nu har jag nyss bakat tårtbottnen till morgondagens tårta.
Blir ett träningspass imorgon på morgonen så jag gjorde bort baket nu så behöver jag bara göra själva tårtan imorgon :-)

Imorgon är det som sagt tårtkalas för Martin! Det kommer ett gäng vänner samt J & H och grattar honom då.

Hoppas alla har det bra!
Kram!




Kommentarer
Postat av: toves träningsblogg

oj du verkar ha fullt upp Ingela :)

Nu flyttar jag till Uppsala iaf har fått lägenhet och allt så det ska bli super kul.



Vilken god tårta och massa aborrar, mums!

2011-08-16 @ 10:25:45
URL: http://tovestraningsblogg.blogg.se/
Postat av: prio

Hej! trevlig blogg! kul att de människor med olika peronligheter på bloggen! härligt!

Nu är det så här att. om du gillar make-up, coola frisörer och tycker att det kan vara riktig tknepigt så tycker jag att du borde kolla in på http://www.hiilen.blogg.se hon har trikset! och hon delar gärna med sig. Du kan även vinna i en tävling som pågår just nu! lycka till!

2011-08-16 @ 22:23:55
URL: http://priotasultana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0