Pajkastning...

Idag hade vi ett gäng politiker på skolan och vi satt i gympasalen hela skolan och politikerna uppe på scenen.
Det var en moderat, en centerpartist, en folkpartist, en kristdemokrat, en miljöpartist, 2 socialdemokrater samt en vänsterpartist. De fick börja med en kort presentation av sig själva och sen körde vi igång med frågor och de fick svara... blev ganska mycket debatterande och en del pajkastning fram och tillbaka... som vanligt när det gäller politiken.
Mest känslor för mig själv väcker ganska självklart frågan om sjukskrivningar & arbete... denna fråga gör att jag känner mig väldigt splittrad inför årets val... Alliansen har under sin regeringsperiod drastiskt ändrat förutsättningarna för dem som ingår i samma kategori som mig som gått långtidssjukskrivna, vilket jag ju inte varit det senaste året utan då har jag stått helt utanför både försäkringskassa & arbetsförmedling och helt enkelt inte "funnits"...
När denna fråga kom på tal fick (S) Pia Nilsson rungande applåder för sitt mycket bra svar om S satsning i denna fråga!! Medan representanten från Fp desperat försökte slingra sig ur detta genom att komma med ett lögnaktigt svar vilket inte inger något förtroende!! I denna fråga vinner S helt klart många röster!! Även för sin satsning på unga arbetslösa fick S applåder. Alliansen hade också bra svar på denna fråga.
Det var en bra förmiddag med mycket intressanta frågor och svar och diskussioner.

Vi hann ha en halvtimmes lektion i beteende med Johanna där vi delades i 4 grupper och fick göra en uppgift.
Sen var det lunch. Efter lunchen var det dags för alla att välja till fritt val. De lärare som har de olika aktiviteterna presenterade sig och bertättade vad man kan göra där. Man fick rangordna 3 val. Jag valde foto i första hand, körsång i andra hand och bild i tredje hand. Man har sin aktivitet i 10 veckor och sen byter man.

Sen var dagen slut för oss. Jag åkte med Amanda, Fia och Engela till Västerås där vi shoppade lite samt handlade den sista provianten inför morgondagens vandring. Alla ser fram emot det jättemycket!  :-)
Det ser ut att bli soligt och fint väder. Under natten runt 6-7 grader.

Kom tillbaka hit en stund innan det var dags för middag kl 17. Åt tillsammans med det vanliga gänget.
Sen har jag packat det mesta inför imorgon. Bara lite kvar som jag inte kan packa förrän imorgon på morgonen.

Jag bloggar på fredag kväll så får ni läsa och se bilder! :-)

Hoppas alla har det bra!
Kram!


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej tjejen,har suttit o läst igenom din blogg.Du har verkligen fullt upp,blir ju matt bara av att läsa om allt.Kul att du trivs,hoppas allt fortstätter gå bra,

Kram

2010-09-03 @ 02:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0