Höst

Hösten börjar verkligen komma här nere också, löven rasar från träden så gräsmattan är full av gula löv.
Svalare ute blir det också om än det fortfarande är ganska varmt även nattetid vissa nätter.

Skoldag idag. Fysiologi på fm där vi fick fortsätta öva att ta blodtrycket på varandra. Det börjar gå riktigt bra men vissa är väldigt svåra medan andra är mycket lättare att ta det på. Simon har blivit "sista utvägen" om man inte lyckas höra på nån annan för på honom hörs det väldigt tydligt  :-D
Hälsa på eftermiddan och då var vi i datasalen. Vi fick gå in på denna hemsida http://www.svenskidrottsmedicin.se/fyss/ och välja valfritt ämne att skriva en sammanfattning av på en A4 sida.

När skoldagen var slut följde Amanda med mig upp och kollade in hur jag bor här  :-) sen har jag suttit vid datorn och gjort lite skolarbete. Middag kl 17 som vanligt.

Pratade med Martin som berättade att Tarro kommit med en tjädertupp som träat alldeles nära där han satt på en sten. Han hade fått sitta blick stilla där medan Tarro öste på med ståndskallet, efter 20 minuter försökte Martin lite sakta börja försöka få fram bössan som hängde snett över ena axeln och ryggen... men tyvärr drog tuppen som hade stenkoll på honom... Men bra jobbat Tarro!!  :-)

Här kommer en bild på Martin, Tarro och unghönan de fick igår


Tarro har stenkoll på sin pippi!  :-)

Jag tog mig en kort promenad efter att jag pratat klart med M. Gick gröna slingan på 1.5 km. Längtar verkligen tills förkylningen ger med sig så jag kan träna!!
Det hade börjat småskymma när jag var ute och nu är det snart helt mörkt.





Inte så mycket kvar av denna dag nu. Ny skoldag imorgon. Blir inte något crossfit & lagspel för mig på friskvården utan jag får ta en promenad istället med dem som har promenad tillsammans med Pia.

Hoppas alla har det bra!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Grattis Martin & Tarro! Äntligen! =)))Hoppas de hittar mer! Ja den ormen var inte kul, börjar kännas riktigt otäckt när de far in i hundgårdarna som den första ormen och den andra var på väg in när Anders tog den. Ryser! Men snart är vintern här och då är det inget otäckt längre! LÄNGTAR!

2010-09-14 @ 10:48:36
URL: http://tanaraqhuskies.bloggplatsen.se
Postat av: Marika

Grattis till Tarro men Nu tycker jag att du får komma hem :-)

Saknar dig !!



Hoppas du har det bra därnere :-)

Ps! jag har en ny hemsida med en blogg he,he

2010-09-14 @ 22:54:30
URL: http://http://snownobs.hemsida24.se/
Postat av: Lisa

Duktigt av Tarro! Det e kul med jakthundar, se hur dom jobbar=)

Jo vi har haft det kanon bra! Men mina hormoner gör numera att jag e rikigt surig, skit tråkigt att gå runt och bli sur och irriterad.



Hoppas skolan går bra!



KRAM!

2010-09-14 @ 23:16:31
URL: http://lajsaminelli.blogg.se/
Postat av: Erika

Det verkar som att du har det bra där nere. Och grattis till M och T men inte till hönan som blev bragd om livet till henne kan man säga otur pippin.



Kram

2010-09-15 @ 13:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0