Dokumentärbilder

Idag började vi skoldagen med Beteende hela fm. Vi pratade om stresshantering och fick göra några uppgifter två och två, diskutera med varandra och sen en till uppgift där vi individuellt fick rangordna 8 alternativ efter våra egna prioriteringar. Sen satt vi 4 och 4 och sa hur vi rangordnat och diskuterade kring det.
Något som är väldigt fascinerande är att i alla uppgifter vi gör så är Simon, Jimmie & jag väldigt lika. Det slår aldrig fel. Vi tre hade samma sak som 1:a medan det alternativet som Emelie hade som 1:a hade vi tre som 8:a och sist. Det var mycket intressant att höra hur olika man tänker på saker utifrån sin uppväxt och annat som spelar in. Sista stunden pratade vi om sömn. Man behöver sova 7,23 tim/natt har forskare räknat ut som ett medeltal. 4 olika sömnstadier och man har 4-6 cyklar per natt samt att man 10 ggr vaknar, omedvetet eller medvetet.

Efter lunchen var det Skapande verksamhet som vanligt på onsdag em. Vi som har foto skulle idag fotografera dokumentärbilder.
Här kommer ett gäng av mina bilder:


Simon, Annelie och Linnéa vid bänkarna utanför Västergård.


Skolans lilla fontän.






Simon mot högre höjder  :-)

Sen fick vi välja ut några bilder som visades för allihopa.

Efter skolan tog jag en skön promenad. Strålande väder är det.
Fotade lite på promenaden också.


Tåget susar förbi.


Haha lite rolig vinkel.


Äntligen är hästarna tillfixade och fina i manarna. Snygga favoriten!


Taget med fotoläget Sandblästrat.




Anna & Hanna var vid hästarna när jag kom dit. Här är lilla bruna nyfiken på Anna som ligger i vägkanten.





När jag kom tillbaka var det bara en stund kvar till maten.
När vi sitter i matsalen och äter får vi se att på ängarna strax bortanför står det älgko med tvillingkalvar + 3 rådjur. Kul. Synd att jag inte hade kameran :-/

Nu lugnt resten av kvällen. Idol kl 20 som vanligt.

Imorgon har vi Hälsa hela fm. Då ska vi redovisa våra hälsokampanjer samt lämna in våra intervjuer angående hälsa och livskvalitét.
Efter lunch har vi beteende. Slutar kl 14 då det är torsdag.

Hoppas alla har det bra!
Kram!




Kommentarer
Postat av: Mia

Fina bilder du tar på allt och alla...jättefint! Här går alla mot friskare tider..haha...kanske jag till och med orkar gå med hund i helgen, det är ju sista helgen innan uppehållet. Annars inget nytt, allt är bra. Hoppas du mår bra. Kraaam!!

2010-09-29 @ 22:15:10
URL: http://jamthundinnans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0