Anatomi

Skoldag igår då vi började med Anatomi hela fm så nu pratas det mycket latin i klassrummet... Os Frontale (pannbenet), Os sphenoidale (kilbenet), Os Zygomatikum (okbenet), Os maxillaris (överkäksbenet), Os mandibularis (underkäksbenet) osv... osv...
Mycket att ta in och man vill verkligen inte missa en lektion för då missar man MASSOR! Kul är det iallafall och vissa ord fastnar direkt medan andra tar ett tag att komma ihåg.
Efter lunch hade vi Hälsa hela em. Vi redovisade våra företagskontakter gällande friskvård, jobbade i grupper med uppgifter och redovisade dem.

När skoldan var slut var det lugnt. Middag som vanligt och sen tv större delen av kvällen.
Trist att inte kunna träna pga armen. Hoppas den blir bra snart!
Igår var jag tvungen att skriva med höger hand istället då jag inte klarade av att skriva med vänster pga smärtan  :-(

Idag började vi dagen med Beteende. Fortsatte med stress, vi fick svara på ett antal frågor i grupper och sen pratade vi om det hela klassen.
Friskvård efter det. Inget Crossfit & lagspel för mig med tanke på armen så jag promenerade istället. Det var skönt bortsett från att det blåser som f-n här, gjorde det igår också.
Duschade och sen var det lunch.
Avslutade dagen med Anatomi hela em. Vi tog en rast och satt ute i solen en stund mellan lektionstimmarna.

Efter skolan var jag på mitt andra massagetillfälle. Skönt! Denna gång var det Hanna S som masserade.
Väldigt spänt i bröstrygg och ländrygg. Kändes ganska stor skillnad från när hon började mot när hon slutade så det var skönt att spänningar släppte.
Middag efter massagen.

Nu lugnt resten av kvällen. Blir Idol kl 20 som vanligt.

Jag hade gärna åkt hem i helgen. Det kändes så konstigt när man knappt hann vara hemma, hade varit underbart med 2 dagar hemma. Men det dröjer till 29/10 innan jag åker hem nästa gång.
Nåja, i mitten av Oktober kommer syster Maria ner och hälsar på, det blir kul  :-)

Hoppas alla har det bra!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: lena

Vad har hänt med armen?

2010-09-28 @ 22:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0