Pepparkaksbak!

Kallt även idag med samma temperatur som igår.

På vattengympan imorse satt jag och kollade på när några från klassen övade sitt. Det härjar lite sjuka på skolan & internatet nu så man hoppas slippa bli sjuk! Några i klassen är sjuka bl.a. Simon som var borta idag. Få se om vi kan redovisa på vattengympan imorgon!

Linjeråd hade vi kl 10, var halva klassen + Pia. Jag var sekreterare och förde protokoll.

Sen var poeten/författaren/låtskrivaren/sångaren Emil Jensen här och uppträdde och han var jättebra, en rolig kille!  :-) 
Lunch efter det.

Till sist Anatomi hela em och nu är vi klara med musklerna!! Härligt. Ska nu jobba med att fylla i alla muskler på papper som vi fått med gubbar på där musklerna ska in på rätt plats osv...

Efter skolan skrev jag protokollet på datorn och skickade in det till Pia.
Middag kl 17 som vanligt och sen har vi bakat pepparkakor tillsammans med husmor Sissi.
Mycket trevligt har vi haft! Var nästan alla internatare på plats och vi har lyssnat på julmusik, sjungit och surrat en massa medan vi bakat  :-)

Jag hade med min kamera så här kommer lite bilder.

Viktoria lånade kameran och fotade lite först medan vi satt och åt mat.


Linnea  :-)


Jag.


Och så ett självporträtt på fotografen :-)


Klara.


Linnea, Andreas & Helen.


Sissi husmor.


Helen lånade kameran och fotade Jennifer W & Adrian.


Pepparkakor klara för gräddning.


Pepparkaksbakande studenter, närmast kameran t.v. Anders, t.h. Kristoffer & Görel.


Fler pepparkaksbakande studenter.


Pepparkakor som ska in och gräddas.


Här bakar vi, Linnea, Klara, jag & Ana.


Annelie.


Anders, Kristoffer, Görel, Hanna & Anna.


Plockar ihop färdiggräddade pepparkakor, på höger sida Linnea, Jimmy & Klara.


Linnea E, Rebecka & Matilda samt Anna.


Mina färdiga pepparkakor.

Vi städade undan efter baket innan vi lämnade matsalen.

Jag kikade på termometern nyss och det är -17,3! Fyyy vad kallt!

Nu är det snart dags att gå lägga sig. Ska ligga på spikmattan och läsa en stund som vanligt.

Hoppas alla har det bra!
Kram!




Kommentarer
Postat av: Lisa

Men så mys att baka peppisar! Ja asså hotellet såg jätte mysigt ut, så det ska jag lägga på minnet!

2010-12-01 @ 13:30:36
URL: http://lajsaminelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0