Marklyft

Träningslära idag hela fm. Vi började med utveckling av kraft och första momentet vi gör i det är Marklyft.
Vi delade in oss i grupper om 3 eller 4 och så fick vi ta fram stänger och vikter och efter rasten körde vi igång.
Räknade först ut vårat ungefärliga max och så valde vi en modell att köra efter.
Jag var i grupp med Ida, Anna-Carin & Josefin. A-C, J & mitt max låg på 56 kg. Idas på 46 kg.
Vi körde enligt pyramidmodellen och det såg ut så här:

% av max                          repetitioner
60  =  36 kg                              8
65  =  38,5 kg                           7
70  =  41 kg                              6
75  =  44 kg                              5
85  =  46,5 kg                           4

och sen tillbaka från 85 till 60 %.

Efter lunchen var det vattengympapass med Johanna. Jag satt med Malin C & Ida och kollade på då jag vill ta det lugnt med foten som ju inte är bra  :-(

Efter skolan tog jag en snabb dusch och sen har jag varit med på luciaträning :-) vi var 9 st + lärarna Pia & Lars. Riktigt skoj faktiskt! Vi ska ha luciatåg i kyrkan på luciadagen  :-)

Nu är det lugnt resten av denna dag. Middag kl 17 som vanligt.

Vädret är fortsatt väldigt blåsigt så det känns mycket kallare än det är. Var -4 imorse.

Hoppas alla har det bra!
Kram!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hihi ja han passar säkert på att komma ut då du åker hem :P

Mysit att sova på hotell och mysa på. Stockholm är himla fint nu kring jul och det finns ju så många roliga affärer att besöka! Va avis jag blev nu:) Vill oxå åka dit å mysa haha:) Hoppas ni får en jätte trevlig helj! KRAM

2010-11-26 @ 16:31:50
URL: http://lajsaminelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0