Friluftsdag

Idag har vi haft friluftsdag! Jag och 3 andra tjejer i klassen hade valt ridning. Totalt var vi 18 st tjejer från skolan som valt det.
Vi delades in i 2 grupper och blev 9 i vardera då vi var 9 st som var vana ryttare medan övriga 9 var helt ovana eller bara ridit lite.
Först fick vi vana rida våra 50 minuter. Blev en kul och bra lektionsridning för instruktören Marie. Jättekul hade vi. Skritt, trav, galopp, volter, halter osv...  :-)
När vi ridit klart var det de övrigas tur och de fick sig också en lektion fast betydligt lättare då och de var jätteduktiga de med  :-)








Fina & duktiga Phoenix som jag och sen Elin red  :-)

Efteråt samlades vi i cafeterian och pratade & fikade innan vi skildes åt.

Duschade och tvättade ridkläderna när jag kom tillbaka till internatet.

Linnea & jag har nyss varit ute på en härlig promenad i det underbara vårvädret! Jätteskönt!


Månen syns


precis som solen


Halt på sina ställen


Vackert!


Nästan bart! Sist jag promenerade just här plumsade jag i flera dm snö då de inte hade plogat!

Nu är det snart middag! Blir gott med mat!

Imorgon har vi halv temadag då en person kommer hit och berättar om sitt liv som hiv-positiv, om sin bok osv...
Sen ska vi i klassen planera Trysilresan tillsammans med Jerker.

Hoppas alla har det bra!
Kram!




Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad roligt att få rida! Jag saknar det massor! Och vilket ridhus! WOW! =) Hoppas du har det bra Ingela, det verkar så iaf:D Själv e jag så less, vågen står bara still och jag e så less. Skit oxå haha. KRAM PÅ DIG!

2011-03-15 @ 21:14:59
URL: http://lajsaminelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0