Jul & Nyår

2 januari 2011 idag. Vi har haft en trevlig jul och ett trevligt nyår tillsammans med nära & kära och goda vänner.

Julafton tillbringades i Kattilasaari hos mamma & Bertil tillsammans med mina systrar och deras familjer.


Här är vi invid Kalixälven i Kamlunge utanför Kalix.


Renar




Hampus


Wilma


Julia






Bella


Julmat


Äter julmiddag


Martin & jag


Jonas, Maria, Hampus & Wilma


En julklapp som Hampus fick  :-)


Mina julklappar


Hampus i sin saccosäck


Julia & Wilma med sina saccosäckar som de fick i julklapp

När barnen gått och lagt sig så spelade vi spelet Besserwisser som var väldigt kul.
Olov & Fia kom över och hälsade på så vi fick träffa dem också.


Juldagen tillbringade vi hos pappa & Ulla i Kalix.


Wilma & Hampus


Julia & Wilma


Äter julmiddag

Sen kom våran farbror med fru och våra 3 kusiner över och hälsade på, mycket trevligt! :-)
Tyvärr blev jag sjuk under em och låg mest och vilade.

Feberfrossa, huvudvärk, halsont m.m.

På måndagen var vi in till Boden och Martin tränade ett pass. Sen var vi och kollade på skateskidor åt mig då jag fått pengar till det i julklapp av mamma & Bertil, tusen tack!! Hittade skidor & pjäxor som jag köpte.
På kvällen blev det 2 mil träning för hundarna.
Martin & jag såg en film sen och sent på kvällen fick jag magbesvär utöver förkylningen... så jag låg mest tisdag & onsdag... kändes aningen bättre sen.
Torsdag hade vi Britta & Lasse här på lunch, gjorde älgstek i lergryta med jasminris och pepparsås till, såååå gott!!
Vi åkte in till Boden på em för att gå på Intersport och köpa vristskydd till min fot. Vi hittade även en dress med täckjacka & byxor åt Martin  :-)
Middag hos Jan & Hjördis, gott gott!

30/12 fyllde älskade gossen 6 år! Grattis Tarro!


Världens bästa kille!


Nyårsafton var vi tillsammans med Britta & Lasse i deras kåta. Väldigt trevligt & mysigt!
Innan skidorna började på tv hade vi ute hundarna en sväng så de fick busa av sig.


Yihaaaa här kommer vi!


Selene, Akka & Mirran på språng


Fina flocken!


Snörace


mera race


Wiiiiihaaaaaaa!


Världens bästa Selene!


Gänget samlat

Sen såg vi prologen i säsongens Tour De Ski där Charlotte Kalla kom 2:a och Marcus Hellner vann! Härligt!
Efter det gjordes äppelpaj, bars ner mat till kåtan och så mös vi ute en stund och även hundarna fick mysa vid elden en stund.






Klart för matlagning! Vi gjorde fondue och det blev såååå gott!!!








Mysigt!

Vi var förbi en sväng uppe hos Marika & Magnus med folk och sa hej.

Vi skålade in det nya året och en stund efter det åkte vi hem för att sova då man var väldigt trött och min mage inte så glad.

Hoppas alla hade ett fint nyår och får en God fortsättning!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0