Underbart väder!

I fredags fm åkte vi iväg till Kalix för att hälsa på Maria, Jonas, Wilma & Hampus.
Vi hade väldigt trevligt där med lek med barnen, promenad, fika, mera lek, grillning och mys :-)


Jag & Hampus




Wilma






Fiona, syster Catrins nya valp


Catrin med Bella & Fiona


Vi grillade korv & pinnbröd, jättegott! :-)

Efter maten åkte Martin, jag & hundarna vidare till Storsien för att sova där.
Min farbror Jerry & Greta var redan där så vi pratade med dem, fikade och såg Så ska det låta.
Sen åkte Martin & jag ut en sväng och vi såg en tjädertupp samt en flock renar.

På lördag/påskafton kom resten av släkten dit för påskfirande och vi hade väldigt trevligt och roligt! :-)


2 svanar






Max & Selene busar








Vi hade det skönt ute i solen


Wilma, Maria & Hampus hälsar på Selene


Fika ute i solen frv Torgny, Gunnel, Jerry & Greta


Eva, Alexander, Britt-Marie, Magdalena, Daniel, Anders & Lars-Gunnar


Nina, Eva, Alexander, Britt-Marie, Magdalena & Lars-Gunnar


Greta, Maria, Jonas, Hampus & Wilma


Jag, Martin, Ulla & pappa

Ett tag efter fikat promenerade Martin & jag med hundarna. Vi stannade till och pratade med Arne & en annan som satt ute hos dem. Sen gick vi till mammas föräldrahem där Anders & Lena satt ute på gården i solen och pratade med Krister, så vi pratade med dem ett bra tag innan vi sen promenerade tillbaka.


Tarro



Efter det var vi sollata ute på gården ett tag till innan alla gick in för att laga mat, duka fram, duscha osv...

Vi åt förrätt, varmrätt och efterrätt, allt var jättegott!! Mycket trevligt hade vi  :-)
Martin, jag & hundarna åkte iväg hemåt strax före kl 21.


Vacker kvällshimmel strax utanför Storsien


Vackert vid Kamlungeforsen mellan Kalix & Morjärv









Vi kom hem strax efter kl 22.

Idag söndag/påskdagen. Sista hela dagen hemma för denna gång! Imorgon bär det av ner till Tärna och skolan igen. 6 veckor kvar!

Ska ut och köra sparkcykel med hundarna om ett tag. Barmarksträningen börjar nu!

Ikväll blir det nog en film och mys med älsklingen!
Imorgon på morgonen åker han till järnvägsföreningen där de har lite aktiviteter hela morgondagen.
Jag åker söderut på em.

Hoppas alla har det bra!
Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0