Blodtryck

Idag har vi haft Fysiologi med Pia. Där fick vi öva att kolla blodtrycket på varandra. Det var svårt tyckte vi men kul att lära sig och vi lär ju få öva en hel del. Efter det var det fikarast och då firade vi Anna som fyller 30 år idag. Vi sjöng för henne och sen fikade vi  :-)
Efter det hade vi Beteende med Johanna. Vi fick göra en övning 2 och 2 där vi skulle sitta rygg mot rygg och den ena skulle vara sändare och förklara medan den andra var mottagare och skulle rita. Det var svårt!! Både som sändare och som mottagare.
Lunch kl 11.50 som vanligt.

Efter lunch hade vi Framförandeteknik med Tommie. Vi fick göra en övning 4 och 4 där vi skulle säga en mening i en viss stämning och de andra tre skulle säga vilken stämning man var i såsom vänlig, ilsken, irriterad, bitter, bestämt, ironisk osv... Kul var det och för det mesta kom vi fram till rätt stämning  :-)  när vi samlades i klassrummet igen fick några gå fram en och en medan resten av klassen skulle säga vilken stämning den personen var i när den sa meningen. Sen var skoldagen slut, eller rättare sagt vi fick fara hem om vi ville, sitta kvar eller sitta någon annanstans och skriva på vår presentation av oss själva som vi sen ska framföra inför klassen och det ska filmas... hjäääälp vad nervöst! Jag har skrivit klart min presentation nu.

Skönt med helg nu och få vila ut ordentligt. Är jätteförkyld  :-(  blir en väldigt lugn och stilla helg.

Jag fick mms av Martin på fm att min morbror Arnold skjutit en fjolårstjur på älgjakten!! Jättekul. Ska bli sååååååååå himla gott med älgkött när jag kommer hem!  :-)  Hoppas de får någon mer älg under helgen!

Igår kväll bokade jag min hemresa den 24. Ska bli så skönt att komma hem en helg!! Saknar alla där hemma jättemycket och det ska bli kul att se vad min lilla tjej säger när matte äntligen kommer hem :-)
Jag blir hemma till måndag den 27 på em. Så härligt!!

Önskar alla en trevlig helg och hoppas alla har det bra!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0