Första veckan avklarad

Ja nu har första skolveckan avklarats och man är mentalt trött efter allt nytt, all information som matats in osv...
Helgen blir lugn då man behöver vila. Men promenader och kanske nåt träningspass blir det iaf.

Idag hade vi våran första riktiga dag med lektioner och det har gått bra. Vi började lite smått med Fysiologi med Pia, Beteende med Johanna och avslutade dagen med idrott med Jerker. Vi fick värma upp genom att 2 och 2 stå mitt emot varandra, hålla händerna mot varandra och försöka trycka den andra personen bakåt osv... Det gick jättebra, kändes bra när Marie inte kunde rubba mig bakåt men jag pressade henne bakåt och åt sidorna :-D
Sen körde vi crossfit ca 30 min. 3 olika övningar och vi var kvar parvis. Först skulle man göra 10 utfallssteg med viktskiva i händerna, sen 10 st down-ups och till sist springa 200 m. Först den ena personen och när den var klar var det den andras tur. Jag har svårt att hålla igen så jag orkade bara 2 rundor, vi skulle göra 3 ggr var.
Till sist spelade vi lacrosse. Vi delades i 4 lag och spelade en match mot varje lag alltså 3 matcher/lag. Jättekul var det!  :-)  Vi spelade lacrosse med fotbollsregler, dvs att axel mot axel var okej men inga tacklingar, slag osv.
Annars är lacrosse en väldigt tuff sport med hårda tacklingar och smällar och man har skyddsutrustning på sig.
Vi slutade vid 14-tiden.

Känns skönt nu när första veckan är över och det drar igång på fullt allvar nästa vecka.
Man har lärt sig namnen på alla i klassen och det känns som om vi känt varandra i flera veckor redan.
Känns jättekul inför nästa veckas vandring då vi lär komma varandra ännu närmare och få jätteskoj!

Saknar såklart alla därhemma! Saknar verkligen hundarna som man är van att ha omkring sig varje dag.
Men det känns skönt att veta att de har det bra! För Tarro har ju fågeljakten som sagt börjat i onsdags och måndag 6/9 drar älgjakten igång. Då ska det bli jättespännande att höra hur det går för Selene i älgskogen!!
Selene får också sin dragträning och det är toppen för henne!

Hoppas alla har det bra!
Kram!

Kommentarer
Postat av: LenaMarie

Sköt om dig och ha en skön helg!!

2010-08-27 @ 18:40:15
URL: http://www.norrskenet.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0