Följ med på promenad

Imorse steg jag upp vid 8.30. Vi var 5 st som åt frukost tillsammans i köket i lägenheten här bredvid.
Sen dammsög och dammtorkade jag mitt rum.

Drack kaffe och sen tog jag en promenad som ni nu ska få följa med mig på.


Här börjar Tärnaslingan


Först går man över lite ängsmark och sen genom ett litet skogsparti


Ser ni vilka raka rader träden står i här


Här kan man välja vilken slinga man vill gå. Grön är 1,5 km blå är 1,6 km och gul är 2,5 km.
Jag promenerade den gula.


Den här vägen är några hundra meter lång


Sen kommer man ut till bilvägen


Blommor i vägkanten


Slåtter på gång, lite skillnad mot maskinerna man ser hemma


Här kommer Kumla kyrkby där skolan ligger


Järnvägen går också nära här. Mycket åker/ängsmark som ni ser


Här svänger man upp mot skolan


Kumla kyrka ligger på vänster sida när man kommer upp på backen


Visst är den fin!


På höger sida finns hästarna


Min favorit av de 5, så vacker!


Käkar hö


Framme där skolområdet börjar


Fotbollsplanen


Framsidan av skolbyggnaden, receptionen ligger innanför ingången


Härligt på området




Innergården på skolan t.h. uppför trappan ligger matsalen. Rakt fram
skymd av buskarna finns en dörr och där ligger vårat klassrum, gympasal m.m.


Från skolan mot internatet


Byggnaden t.h. är Östergård och t.v. Västergård där jag bor

Nu har ni fått se lite av området här  :-)

Inget speciellt annars idag. Blir nog mest en vilodag om jag inte blir sugen på att träna ikväll.
Annars tränar jag imorgon och så har jag tvättstuga på kvällen då.
Alla som åkt hem över helgen kommer tillbaka imorgon. Just nu är det bara Görel & jag på våran våning så vi har det ganska lugnt.

Hoppas alla har det bra!
Kram!

*****************************************************************************************

16.27... Lagat mat och ätit. Har surrat ett bra tag med syster Maria på msn. Hon ska komma ner och hälsa på mig i mitten av oktober. Blir jättekul !!!  :-)

Jag kommer själv att åka hem helgen 24-26 september. Det blir enda helgen jag åker hem utöver höstlovet v 44 samt jullovet som börjar i mitten av december.
Hade först tänkt åka hem helgen när jag fyller år men vi går full dag på fredan så då kommer jag hem så sent. Den 24 slutar vi kl 14 så då kommer jag hem tidig kväll vilket är mycket bättre. Så vill nån komma hälsa på mig i september är jag här de kommande 3 helgerna och besök är alltid välkommet.

Sparar träning till imorgon känner jag. Blev ju ett riktigt fysiskt pass igår för klassen med Jerker. Samt att jag tränade ett styrke & magpass dan innan det.

Blir en kväll med tv-tittande lite senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0