Valborg

Åkte hem i fredags för att vara hemma över valborg och komma ifrån all pollen här nere. Hostar mycket och näsan rinner, halsen är jätteirriterad :-(
Jätteskönt var det att komma hem och slippa detta! Har inte alls hostat mycket där hemma och halsen har fått vila sig lite.

Valborgsmässoafton igår. Martin & jag var hemma och hade mysigt tillsammans, var ute på gården med Tarro & Felix, grillade älgstek som vi åt med jasminris & grönpepparsås och det var jättegott!  :-)


Tarro




Felix

Sen var vi till Magnus, Marika & Lovisa och hälsade på några timmar. Surrade, fikade och lekte med Lojsan som var superglad över att jag var där :-)

Efter det åkte vi hem då Martin skulle lägga sig och sova för att sen köra upp till Kiruna under natten.
Jag gick över till Britta & Lasse där även Wickan med familj var. Åt lite mat tillsammans med dem och sen gick vi till byns majbrasa och tittade, pratade med folk och drack kaffe.

Idag har det blivit en träningssväng med hundarna på fm. Sen fick jag skjuts av Lasse & Britta till flyget.









Är nu tillbaka på Tärna sen några timmar. Har hunnit packa upp, äta lite samt se Mästarnas Mästare.
Pratade med Martin medan jag packade upp och precis medan vi pratade sprang en björn över spåret! Så nu fick han se sin första björn efter 2 år som lokförare :-)

Dags att gå lägga sig om ett tag! Blir spikmattan och en stunds läsning innan sovdags.

Hoppas alla haft en bra helg!  :-)
Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0