Jippi!

Allergitabletterna jag köpte hjälper bra så nu hostar jag inte alls lika mycket, såå skönt!! :-)  Nu blir det mest vid ansträngning och om jag pratar mycket som jag hostar då luften inte räcker till...

Igår var det en väldigt lätt dag då jag var lektionsfri. Pysslade med lite skolarbete på datorn och sen gick jag och drack kaffe på rasten. Var sen i klassrummet med ett gäng av klasskompisarna och hjälpte dem lite i deras förberedelser inför våran Hälsodag  :-)

Lunch efter det och sen var det lugnt fram till kl 14 då vi hade sångövning inför avslutningen. Vi är bara 4 st + lärar-Lars så det blir bara några låtar vi sjunger.
Linnea & jag fortsatte öva själva sen och så lyssnade vi på låtarna på youtube.
Middag efter det.

Sen tog jag det bara lugnt, duschade osv... Linnea kom och knackade på vid 20-tiden så då spelade vi fia & yatzy och hade trevligt ett tag. Jag blev jättetrött så då slutade vi spela och jag gick och la mig efter ett tag.

Sov jättedåligt förra natten, denna natt blev lite bättre men inte helt bra.

Idag har vi haft fys med Jerker hela fm. Det blev ett härligt jobbigt och svettigt boxpass på morgonen, sen fm kaffe och efter det lite olika tester inom snabbhet/acceleration, reaktionsförmåga, koordination, spänst och styrka.
I styrke hann jag med ett test och det var armhävningar, man skulle göra så många man orkade, man skulle göra dem på knä vilket jag inte gillar lika mycket som vanliga. I min ålder såg det ut så här: max 7 - behöver förbättras, 12 - tillräckligt, 19 - bra, 26 - mycket bra, 27 - utmärkt och jag klarade 49 st så det är ju väldigt utmärkt då  :-)

Efter lunchen hade vi en sammanfattning av vad som hunnits med i förebedelserna inför Hälsodagen och sen fick man fortsätta med dem.

Duschat, väldigt skönt kan jag säga efter att ha varit svettig hela fm!

Alla slutar ju som vanligt kl 14 på torsdagar eftersom personalen har möte då.

Linnea & jag spelar nog spel och har trevligt ikväll igen  :-)

Hoppas alla har det bra!
Kram!


Kommentarer
Postat av: Martin

Kul med bra resultat!!!

Puss & Kram!!!

Älskar DIG!!!

2011-05-05 @ 16:50:48
Postat av: carina jonsson

Gokväll.Tur det finns allergi medicin att ta,inte kul att vara allergisk.Just nu regnar det här så jag sitter inne och kurar :)Kanon resultat,bra jobbat !!Trevligt med spel,här har vi börjat spela Svarta maja igen,ett kortspel som vi spelade ofta när jag var liten.Sköt om dig / kram

2011-05-05 @ 18:57:49
URL: http://www.svartangel.n.nu
Postat av: toves träningsblogg

Hoppas du slipper allergin snart, fy det verkar så jobbigt. Hoppas du får en mysig helg, bara en vecka sen kommer jag upp :) Yey!

2011-05-06 @ 16:34:27
URL: http://tovestraningsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0