Lattjolajban

Igår onsdag hade vi en mycket rolig och trevlig lattjolajbandag klassen & lärarna :-)
Vi värmde upp med lite kubb på morgonen. Sen spelade vi fotboll ett tag. Fika efter det och sen spelade vi lacrosse och avslutade med ufoboll  :-) till sist hade vi picknick och njöt i solen med en massa prat & skratt.


Ufoboll







Några av tjejerna hade lite vattenkrig efter maten :-)

När vi skilts åt så gick jag och duschade. Var in på skolan en sväng och fixade korten åt lärarna som de får tillsammans med presenterna & blommorna imorgon.

Sen var det städning av dagrummen, dammsög, dammtorkade & skurade. Rent & snyggt!
Blåste lite blåsrör medan maten fixades av Sissi husmor och Monika från köket. Vi åt jättegott marinerat kött, potatissallad, grönsallad, bearnaisesås & drickor.
 








Sparkade lite boll med Jimmy & Simon efter maten. Satt och surrade ett tag och sen var det dags för den avslutande 5-kampen.
Vi var indelade i 2 lag och de olika grenarna var:


Plocka kottar med tårna. Louise & Ludvig för vårat lag  :-)

Andra grenen var:


Blåsrör. Här Linnea för andra laget. Även Adan blåste för andra laget.


Jag för vårat lag. Även Simon blåste för vårat lag. Jag fick 41 p :-)

Tredje grenen var:


Gå på styltor. Här Micke för andra laget.


Monika för vårat lag


Adan för andra laget


Jimmy för vårat lag


Michaela för vårat lag

Fjärde grenen var:


Gå med plankor, här fr. v. Sissi, Vickan, Klara & Micke för andra laget


Här fr. v. Jimmy, Vickan, Louise & Simon för vårat lag

Sista grenen var:


Gå med en sked med ägg, här Anette & Adan för andra laget


Här Isa & Monika för vårat lag

Vi vann 4 grenar, alla utom sista  :-)

Jag var jättetrött så jag gick in när vi var färdiga. Pysslade lite och nattade mig och la mig och läste ett tag innan jag sov.

Röd dag idag då det är Kristi Himmelfärd. Vi packar och städar ur våra rum.
Jag har packat allt utom sånt som jag inte kan packa förrän imorgon innan vi åker.
Dammtorkat, dammsugit och skurat hallen och rummet så jag har bara badrummet kvar nu.

Linnea & jag tog en fikapaus kl 12. Gott! Nu är man väldigt hungrig så snart är det dags att göra sig lite mat!
Martin är på väg ner och kommer sent ikväll/inatt nån gång! Blir kul att han är med på avslutningen :-) 

Imorgon är det avslutning i kyrkan kl 9. Sen samlas vi i klassrummet ett tag och tar farväl av lärarna och sen är det avslutningslunch kl 11. Sen är det slut! :-) 
Fast vi ska ha avslutningsfest hos Anna-Carin så det blir väldigt roligt och trevligt!
Martin & jag sover kvar där då vi ska på bröllop i Strängnäs på lördag.
På söndag blir det äntligen hemfärd till norr!! Längtar! :-)

Hoppas alla har det bra!
Kram!






Kommentarer
Postat av: toves träningsblogg

hej :)

allt bra med dig ingela?

Antar att du är hemma i norrland igen..

kram

2011-06-05 @ 22:08:28
URL: http://tovestraningsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0