Blixtar & dunder

Ja både igår och idag har det åskat rejält! Igår kom det många skurar ösregn och mindre skurar. Idag har det inte regnat lika mycket men några skurar har kommit.

Denna veckan har snart gått den med. Martin började jobba i tisdags efter sin veckas semester.
Han har jobbat 13-00.30 hela veckan så det har bara varit hem och sova & äta frukost för hans del.
Själv har jag pysslat lite här hemma, både ute och inne, varit ut och sprungit en sväng, tränat lydnad med Tarro och agility & drag med Selene.
Selene har även fått prova på att åka båt och det gick jättebra som allt annat hon gör :-)  hon låg eller satt lugnt och stilla och spanade ut över sjön.


Selene & Texas i båten





Nu ikväll har vi varit och tränat spannet och det blev ca 8 km och gick finfint! Men så blöta och skitiga hundar & selar var efter det väder som varit!!  På bilden ovan är Selene vit och fin men så såg hon inte ut nyss vill jag lova  :-)

Hundarna ska strax få sin kvällsmat och sen ska jag lägga mig i soffan och kolla på tv eller film.

Fredag imorgon och då är Martin ledig. Fast vi får se när han kommer hem inatt (eller imorgon?) då de drabbats av åskan och är mycket försenade ikväll/inatt...
Lördag ska han vara på järnvägsföreningen då de ska förbereda allt inför resan till Piteå på söndag. Han kommer hem sent på söndagkväll då när de kommit tillbaka.
Jag ska vara med på våran agilityuppvisning bakiplan på lördag då det är dags för årets brännbollsyra  :-)

Hoppas alla har det bra!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0