Härlig helg hemma!

Åkte hem i fredags kväll. Tåg till Arlanda, flyg till Luleå och så bil hem. Martin hämtade mig på Kallax.

På lördag fm blev det äntligen en härlig slädtur! Som jag längtat! Vi var ute några timmar och njöt för fullt då det var härligt skönt väder! :-)  Blev ett antal pauser så hundarna fick pusta ut lite då de inte är vana att springa i den värme som var, låg kring -5, eftersom det legat mellan 15-35 minusgrader hittills hela vintern!

På kvällen kom Sofia, Selenes uppfödare, och hälsade på! Mycket trevligt och roligt! :-)
Hon var på Kiruna Snowdog utställningen på dan och där gick det superbra då Midas blev 2:a bästa hane med cert och Nike blev bästa tik med cert och bim!  Grattis!!!
Det blev mycket hundsnack vid köksbordet med te & mackor :-)

Idag söndag var det -22 på morgonen... snacka om kontraster!
Sofia, jag & hundarna promenerade över till Lasse och hälsade på en sväng.
Det blev mer hundsnack och hundbus  :-)


Nike & Midas


Midas


Nike


Nike


Selene & Midas


Nike, Midas & Selene


Selene & Midas (samt Nikes huvud)


Midas och Selene


Selene


Midas & Mirran hälsar på varandra


Älskade Selenestrumpan!


Selene & Mirran




Selene

När vi promenerat tillbaka hem så åkte Sofia hemåt.
Martin som hållt på mekat med Volvon både igår och idag, han har bytt startmotorn, lyckades med hjälp av Lasse få ut bilen och till slut fick de igång den men det är nåt problem fortfarande så vi får hoppas Martin lyckas fixa det också så att den snart är körbar igen!

Sen var det dags för oss att bege oss mot Luleå. Vi var på Coop restaurangen och käkade, jättegod viltskav hade de! Sen skjutsade Martin mig till Kallax. Resan både med flyg & tåg gick bra och nu sitter jag på mitt rum sen några timmar tillbaka.
Ska strax gå lägga mig!  Är inte frisk än och börjar vara väldigt less... :-(  jobbigt att inte kunna träna och jag vill ju kunna vara med på övningarna i träningsläran!!

Hoppas alla haft en fin helg!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0