Teater

Igår efter lunch åkte vi som sagt iväg hela skolan till Stockholm för en kulturdag.


Linnea och Victoria i väntan på avfärd.


Fia & Amanda på bussen.


Malin J & Engela.


Jag & Annika.

Väl framme i huvudstaden spreds vi ut på de 5 olika muséer som vi fått välja att besöka. Större delen av våran klass + ett gäng till från andra klasser var på Fotografiska Muséet. Vi började med att fika när vi kom dit då guidningen skulle vara kl 15-16 och vi kom dit ca 14.30. Efter guidningen hade vi en halvtimme på oss att kika runt själva innan vi skulle åka tillbaka till city.


I caféet på muséet. Malin J, Anna-Carin, Anna, Ida, Viktor, Engela & Monika.


Malin J, A-C & Anna.


Malin C, Fia, Emelie & Amanda.


Lyssnar på guiden.


Marilyn Monroe, fotad av Richard Avalon.


Claudia Schiffer,  glömt namnet på fotografen...


Demi Moore, fotad av ??, hon är naken med en kroppsmålning.


Kikar runt efter guidningen.



I bussen på väg tillbaka till city.

Vi var och käkade mat på Taco Bar



Efter det hade vi tid på stan fram tills vi skulle på teatern. Vi strosade runt på gallerian en sväng


Jimmie testar solbrillor :D   ingen risk man köper dem!

Till sist var det då dags för teater och föreställningen Aniara kl 19-22.
Kul att se de duktiga skådespelarna, bl.a. Sven Wolter & Helge Skoog. Tyvärr var Helén Sjöholm sjuk och ersättare var Anette Belander som var superduktig även hon!!
Föreställningen var dock ingen större höjdare tycker jag men den är väldigt annorlunda och svår att förstå.

Vi rullade hemåt direkt efter föreställningen och kom tillbaka 23.55. Då var det gonatt.

Upp 7.15 imorse och käka frukost 7.30 som vanligt. Sovit sådär... iaf bättre än förra natten då jag sov 1-2 tim...

Idag har vi haft Beteende igen efter att ha klarat av kursen i Vattengympa.
Vi fick redovisa våra avslappningar som vi fått i uppgift att göra. Engela & Malin J hade en muskulär avslappning på cd, Marie & Anna en mental på cd och Simon & jag en för barn. Vi var en grupp och utförde avslappningarna på varandra.
Alla var bra och de andra tyckte det var toppen med våran då jag läste och alla tyckte att jag borde spela in såna då jag har en lugn och bra röst  :)  Kul med uppskattning men jag vill nog inte spela in sånt ;)

Efter lunchen skapande verksamhet som vanligt på onsdagar. Vi som har kör sjöng några olika sånger, tillsammans, i stämmor osv... gick riktigt bra och var kul  :)
När vi slutat stannade Linnea & jag kvar en stund och sjöng genom alla sånger till lucian.

Nu är det mat!

Hoppas alla har det bra!
Kram!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0