Om mig

Tänkte skriva lite om mig för er vänner här på skolan som läser min blogg :-)

Fullständigt namn: Ingela Elisabeth Lindbäck.
Född: 17 September 1975 i Kalix, Norrbotten.
Jag är sambo med Martin och vi har varit tillsammans i 12 år.
Vi bor i Överstbyn som ligger i Bodens kommun i Norrbotten.
Vi har hundarna Tarro & Selene samt katten Felix.
Tarro är en Finsk Spets (en skällande fågelhund) och Selene är en Siberian Husky (en slädhund)
Jag har 3 yngre systrar: Maria 31 år, Annica 28 år och Catrin 24 år.
Syrrorna bor i Kalix och Luleå tillsammans med sina sambos & barn. 
Jag har tre underbara syskonbarn: Wilma 4 år & Hampus 1 år samt Julia 2 år.
Min mamma heter Margith och min pappa heter Kjell.
Mamma bor med sin man, min bonuspappa, Bertil i Kattilasaari 3 mil utanför Haparanda.
Pappa bor med sin sambo Ulla i Kalix.

Jag är alltså född i Kalix där jag även växte upp mina 10 första år. Sen har jag bott i Kattilasaari i 12 år och sista året innan jag flyttade till Boden bodde jag i Haparanda där jag jobbade då.
Flyttade till Boden 1999 och bodde där till 2002 då Martin & jag köpte vårat första hus i Sävast som ligger strax utanför Boden. 2007 flyttade vi till Överstbyn där vi nu bor.

Mina absolut största intressen har alltid varit djur, speciellt hundar & hästar, jakt & fiske samt fotografering.
Jag gillar även att laga mat, baka, läsa, se på film, knåpa med min hemsida www.silverpilarna.se/ingela och att
umgås med min sambo, familj och goda vänner.
Mina största intressen utöver jakt med Tarro + älgjakt, fiske & fotografering är att träna, jag tränar 3-4 pass/vecka, och att dragträna Selene både med släde och skidor. Det är ett underbart sätt att tillbringa vintrarna på  :-)

Jag har tidigare jobbat inom café, kök & restaurang och trivts jättebra med det.
Efter flera år av jobbiga ryggbesvär p.g.a. diskbråck & SRS (segmentell rörelsesmärta) som jag nu inte har alltför stora besvär av efter att i 1,5 års tid ha tränat 3-4 ggr/vecka så kände jag att nu vill jag hjälpa och inspirera andra människor i liknande situation och hittade denna utbildning när jag satt på internet och sökte lämpliga utbildningar. Är superglad att jag hittade hit för utbildningen, klassen, skolan, lärarna, maten och alla fina vänner är verkligen toppen och ett stort stöd i den otroliga saknad det innebär efter alla där hemma och den uppoffring
det innebär att tillbringa 1 år 90 mil hemifrån.  Tack alla fina vänner för att ni finns!! Ni är guld värda!!  :-)

Varma kramar till er alla!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja det känns verkligen roligt att vara gravid nu iaf. om man bortser från ryggen. Hujja! Jag hoppas vi hinner ses då du e hemma, jag e inte så pigg numera så, men ett litet fikabesök kan vi säkert hinna med=) KRAM!

2010-12-07 @ 11:13:51
URL: http://lajsaminelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0